W ramach tegorocznego finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy już po raz piąty można było "kupić" rondo w centrum Jaworzna. Internetową licytację, kwotą 15,8 tys. zł, wygrała po raz drugi firma ART-COM, która podobnie jak w roku 2012 będzie "właścicielem" skrzyżowania do czasu kolejnego finału WOŚP.
Wygranie na aukcji symbolicznego aktu własności ronda daje właścicielom ART-COMu prawo do nadania skrzyżowaniu dowolnej nazwy, która będzie widoczna na tablicy, umieszczonej na środku ronda. W 2012 r. firma postawiła na "Rondo Internautów", tegoroczną propozycję poznamy zapewne w ciągu najbliższych tygodni.
Od czerwca 2012 roku rondo o średnicy 40 m znajdujące się na skrzyżowaniu ul. Królowej Jadwigi, Grunwaldzkiej i Kolejowej oficjalnie nosi nazwę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, co stanowi podziękowanie i jest wyrazem uznania za charytatywną działalność fundacji. Oprócz ART-COMu, poprzednimi "właścicielami" ronda WOŚP były także: Południowy Koncern Energetyczny S.A., firma Meblomag oraz SKOK Jaworzno. Łącznie z tegoroczną licytacją, całkowity dochód ze "sprzedaży" jaworznickiego skrzyżowania, który zasilił konto fundacji Jerzego Owsiaka, wyniósł do tej pory prawie 110 tys. zł.
Sprzedaż ronda była oczywiście tylko jednym z elementów XXII finału WOŚP w Jaworznie. W niedziele, na terenie całego miasta kwestowali wolontariusze zbierający datki do puszek, a na rynku odbywały się atrakcyjne eventy. W sumie, wrzucając datki do puszek lub biorąc udział w internetowych licytacjach, jaworznianie wsparli akcje kwotą prawie 80 tys. zł. Zebrane środki zostaną przeznaczone na zakup specjalistycznego sprzętu dla dziecięcej medycyny ratunkowej i godnej opieki medycznej seniorów.
O szczegółach XXII finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy można przeczytać na stronie www.wosp.org.pl.