Do ogólnopolskiej kampanii pn. "Zachowaj Trzeźwy Umysł" przyłączyło się w ubiegłym roku 20 szkół z terenu Jaworzna. W ramach podsumowania i oceny zaangażowania uczestników akcji, każda z placówek przedstawiła Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych sprawozdanie ze zrealizowanych działań. 17 kwietnia, przedstawiciele najlepiej ocenionych szkół odebrali nagrody finansowe od Zastępcy Prezydenta Miasta - Dariusza Starzyckiego.
Działania podejmowane przez szkoły oceniał Zespół ds. profilaktyki oraz przeciwdziałania uzależnieniom. Po analizie wszystkich sprawozdań wyłoniono dwie najlepsze szkoły podstawowe i dwa gimnazja/zespoły szkół oraz przyznane zostały dwa wyróżnienia. Symboliczne czeki z nagrodami wręczone zostały:
w wysokości 2000,00 zł :
- Gimnazjum Nr 2 (Dyrektor : Beata Kadela, Pedagog: Jadwiga Niżyńska)
- Gimnazjum Nr 4 (Dyrektor: Marta Figura, Pedagog: Urszula Włodek)
- Szkoła Podstawowa Nr 18 (Dyrektor: Anna Hassa, Pedagog: Małgorzata Mackiewicz)
- Szkoła Podstawowa Nr 22 (Dyrektor: Maria Świat, pedagog: Małgorzata Wojnarowska)
w wysokości 500,00 zł:
- Szkoły Podstawowej Nr 5 (Dyrektor: Leonard Brzeziński, Pedagog: Marianna Durbas)
- Zespołu Szkół Nr 3 (Dyrektor: Zbigniew Kasperkowicz, Z-ca Dyrektora : Magdalena Kurzeja, Pedagog: Agnieszka Knapik - Palian)
Dodatkową nagrodę w ramach Kampanii przyznało Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych, które nagrodziło kamerą filmową dwóch uczniów Gimnazjum Nr 3 w Jaworznie: Wiktora Kornasia oraz Kamila Młyńca, za film nadesłany do konkursu pn. „Pokażcie się”. Celem akcji było zaprezentowanie siebie i swoich zainteresowań w maksymalnie 3 minutowym filmie. Ze wszystkich zgłoszonych projektów, z całej Polski, wyróżniono 5 najlepszych prac. Można je obejrzeć na stronie kampanii - www.trzezwyumysl.pl.
***
Kampania "Zachowaj Trzeźwy Umysł" to realizowana od 2002 roku ogólnopolska akcja podejmująca problem profilaktyki uzależnień. Jednym z jej najważniejszych celów jest promowanie konstruktywnych postaw, zdrowego stylu życia oraz atrakcyjnych dla dzieci i młodzieży zachowań prospołecznych jako alternatywy wobec wielu patologii, szczególnie picia alkoholu, zażywania narkotyków oraz stosowania przemocy. Kampania "ZTU" to projekt długofalowy, którego istotą jest współpraca z samorządami lokalnymi w całym kraju. Każdego roku do zaangażowanych w akcję miast i gmin trafiają pakiety edukacyjne w postaci różnorodnych i kolorowych wydawnictw adresowanych do dzieci, rodziców i nauczycieli. W ciągu ostatnich 5 lat w kampanii uczestniczyło 5% gmin w Polsce, a wśród nich małe społeczności i duże ośrodki miejskie (Warszawa, Kraków, Wrocław, Lublin).