Blank gif

Blank gif

Licznik zadłużenia miasta
Więcej informacji
Szczepienia przeciwko COVID-19 >
Jak załatwić sprawę
w Urzędzie Miejskim

Eksperci o nowej stronie miejskiej

16 listopada 2012, 13:31

Od ubiegłego tygodnia internauci testują nowy serwis internetowy miasta. O ocenę portalu poprosiliśmy także specjalistów z branży IT, którzy sprawdzili m.in. funkcjonalność i dostępność nowej strony, a także przyjrzeli się jej szacie graficznej.

Tomasz Sucheta, ekspert marketingu interaktywnego (jaworznianin):
Serwis Jaworzno.pl cechuje się bardzo nowoczesną architekturą informacji. Ma to fundamentalne znaczenie z punktu widzenia dostępności informacji i przekłada się bezpośrednio na konkurencyjność miasta. Wszelkie unikalne cechy marki - a miasto musi być rozumiane jako marka - musi znaleźć swoje odzwierciedlenie w komunikacji interaktywnej. Podkreślanie i uwiarygodnianie takich cech jak unikalny biznes, kultura i natura jest głównym motywem przewodnim serwisu, co znakomicie odróżnia serwis miejski od konkurencji.

Michał Koziara, prezes firmy 3Soft z Katowic:
Widać, że pod względem technicznym autorzy serwisu postawili na uniwersalność i elastyczność. Witryna zakodowana jest w najnowszej wersji HTML 5 i korzysta z tych funkcjonalności języka, które są obecnie poprawnie obsługiwane przez najpopularniejsze platformy i przeglądarki. Oznacza to połączenie szybkości działania z przejrzystością, prostotą i zgodnością ze współczesnymi zasadami profesjonalnego webdesignu.
System obsługujący witrynę korzysta z wielu nowoczesnych rozwiązań zewnętrznych - związanych z serwisami społecznościowymi, materiałami multimedialnymi czy systemami wizualizacyjnymi. Serwis co prawda znajduje się w fazie beta produkcji, ale już na ten moment widać, że pozytywnie wyróżnia się na tle innych serwisów miejskich.

Joanna Macek-Czuszek, wiceprezes zarządu firmy ART-COM Sp. z o.o.:
Miło patrzeć na to, że Jaworzno zaczyna być bardziej widoczne w mediach. Jeszcze bardziej cieszy fakt, że wszystkie materiały graficzne są spójne i konsekwentnie prezentują nową, rozpoznawalną szatę graficzną. Rozwiązania te są również widoczne na nowej stronie internetowej miasta. Zastosowanie podziału kolorystycznego w zależności od rodzaju zamieszczonych na stronie informacji powoduje, że stała się ona bardziej czytelna i atrakcyjna w odbiorze dla użytkownika. Bardzo podoba mi się pomysł kalendarza, który po kliknięciu na konkretną datę daje nam pełną informację na temat tego, co ciekawego dzieje się danego dnia w naszym mieście. Przydałoby się jeszcze więcej informacji na temat tego gdzie i w jakiej cenie można nabyć bilety na imprezy odbywające się w Jaworznie.
Ciekawie prezentuje się również mobilna wersja strony na telefony i tablety. Udostępnienie materiałów video było również rewelacyjnym pomysłem. Mankamentem jest prędkość działania strony, jednak oceniając całokształt wykonanych przy niej prac, nie mam wątpliwości, że zostanie on w niedługim czasie skorygowany.

Wojciech Czyżewski, partner zarządzający agencji reklamowej Media Partner W. Czyżewski M. Lorenc z Katowic, twórca serwisu:
Przy opracowywaniu nowego serwisu internetowy dla Jaworzna za cel postawiliśmy sobie, by wyróżniał się aktywnością, multimedialnością, ruchem i innowacyjnością. Szczególnie zależało nam też na podkreśleniu i wyszczególnieniu głównych pól działania Jaworzna, czyli: wspierania i promowania przedsiębiorczości (określanych hasłem „Źródło energii dla biznesu” i kolorem niebieskim), promocji kultury („Źródło energii dla kultury” w otoczeniu magenty) oraz działań związanych z ekologią, naturą, rekreacją i aktywnością sportową (zielona „energia dla natury”).
Zrealizowany przez nas miejski serwis internetowy Jaworzna jest także, a może przede wszystkim, wszechstronną platformą wymiany informacji, kontaktu i szeroko rozumianej interakcji pomiędzy Urzędem Miasta, a jego obywatelami. Zaś dzięki dynamicznym rozwiązaniom projektowym i technologicznym, łączącym wygodę użytkowania z wszechstronnością, wyróżnia się spośród witryn innych polskich miast.