Blank gif

Blank gif

Licznik zadłużenia miasta
Więcej informacji
Szczepienia przeciwko COVID-19 >
Jak załatwić sprawę
w Urzędzie Miejskim

Zmiany w przepisach meldunkowych

21 stycznia 2013, 10:18

1 stycznia 2013 roku weszły w życie nowe przepisy regulujące kwestię meldunku. Teraz osoby zmieniające miejsce zamieszkania mają sporo ułatwień - wszystkie sprawy meldunkowe załatwia się w tym samym urzędzie. Ponadto z czterech do trzydziestu dni wyłużył się także czas zgłoszenia meldunku.

Od początku tego roku wszelkie formalności związane z zameldowaniem czy wymeldowaniem załatwia się w jednym urzędzie - w nowym miejscu zamieszkania.

- Zameldowanie w nowym miejscu pobytu oznacza automatycznie wymeldowanie w miejscu poprzedniego zamieszkania - wyjaśnia Małgorzata Sikora, naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich. - Nowością jest również to, że przy zameldowaniu nie podaje się informacji o wykształceniu i obowiązku wojskowym. Nie ma również potrzeby przedkładania książeczki wojskowej.

Nowe przepisy zniosły także karę za niedopełnienie obowiązku meldunkowego. Do tej pory trzeba było zameldować się w terminie do czterech dni. Obecnie mamy na to 30 dni. Zniknął także obowiązek zameldowania na pobyt czasowy nieprzekraczający trzech miesięcy. Ponadto wszystkich czynności związanych z obowiązkiem meldunkowym można dokonywać przez pełnomocnika.

Planowane całkowite zniesienie obowiązku meldunkowego ma nastąpić od 1 stycznia 2016 r.