Końcem stycznia ruszyła modernizacja Hali Widowiskowo-Sportowej w centrum miasta, a także projekt Miejskiego Centrum Integracji Transportu. Trwają również prace związane z budową Velostrady czyli bezkolizyjnej, posiadającej dwie jezdnie i chodnik dla pieszych drogi dla rowerów.
W ramach projektu termomodernizacji Hali Widowiskowo-Sportowej, Wykonawca Dombud S.A. z Katowic zagospodarował plac budowy oraz wykonał jego ogrodzenie. Prace trwają na zewnątrz, jak i wewnątrz obiektu. Wykonawca przystąpił do montażu rusztowań niezbędnych do wykonania prac elewacyjnych po stronie południowej budynku.
- Wewnątrz prowadzone są prace w pomieszczeniach przewidzianych do remontu w ramach inwestycji - mówi Andrzej Kramarz, Kierownik Referatu Przygotowania i Realizacji Inwestycji w Wydziale Inwestycji Miejskich. - Harmonogram prac został przygotowany w sposób gwarantujący funkcjonowanie hali MCKiS. Pomimo remontu w budynku odbywać się będą rozgrywki sportowe oraz zaplanowane wydarzenia kulturalne. W związku z tym np. remont dachu budynku wraz z montażem świetlików przewidziany jest w okresie wakacyjnym. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano 30 września 2018 r.
Widać również początek prac związanych z budową parkingu przy hali MCKiS wraz z kładką nad ul. Grunwaldzką. Wcześniej parking, a teraz plac budowy nowego, zadaszonego parkingu został ogrodzony. Ustawiono zaplecze budowy.
- Pierwszym etapem robót jest rozbiórka istniejącej nawierzchni asfaltowej oraz warstw podbudowy. Kolejna faza robót to przebudowa sieci podziemnych oraz wykonanie żelbetowych pali stanowiących fundament konstrukcji parkingu - dodaje Andrzej Kramarz.
Do 30 kwietnia 2019 r. powstanie nowoczesny parkin o pojemności 92 miejsc parkingowych z systemem parkingowym oraz miejscami do ładowania samochodów elektrycznych.
W miniony poniedziałek, 29 stycznia br. zamknięta została Trasa Śródmiejska w związku z budową przejazdu dla rowerzystów w ramach budowy jaworznickiej Velostrady. Tuż po zamknięciu DK 79 rozpoczęły się roboty związane z demontażem ekranów akustycznych, barier energochłonnych oraz elementów jezdni (nawierzchni, krawężników). Wcześniej przebudowano infrastrukturę podziemną umożliwiając przeprowadzenie i odwodnienie projektowanego tunelu. Wykonawca robót - konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. oraz Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina, rozpoczyna zabijanie grodzic stalowych stanowiących ściany boczne tunelu oraz podpory dla żelbetowej płyty stropowej. Kolejną fazą robót będzie wykonanie tunelu metodą podstropową.
Więcej informacji o projektach można znaleźć TUTAJ.