Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) uruchomił specjalne linie tematyczne dla osób, które potrzebują informacji na temat świadczeń z ubezpieczenia chorobowego w związku z zamknięciem placówek oświatowych, jak również w sytuacji poddania się kwarantannie lub izolacji.
Osoby dzwoniące do COT (tel. 22 560 16 00) i chcące dowiedzieć się na temat:
- zasiłku opiekuńczego i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji - po uzyskaniu połączenia z infolinią ZUS - na klawiaturze numerycznej telefonu należy wybrać 0 - połączenie z konsultantem, a następnie 9 - zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji;
- ulgi i umorzenia oraz zawieszenia działalności - po uzyskaniu połączenia z infolinią ZUS - na klawiaturze numerycznej telefonu należy wybrać 0 - połączenie z konsultantem, a następnie 7 - ulgi i umorzenia oraz zawieszenie działalności;
- w innych sprawach - tak jak dotychczas - po wybraniu 0 (połączenie z konsultantem), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
1 - Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
2 - Renty i emerytury,
3 - Zasiłki,
4 - Informacje dla ubezpieczonych,
5 - Informacje dla płatników.
Więcej informacji na www.zus.pl.