Jaworzno wprowadziło innowacyjną usługę, która ułatwi osobom niesłyszącym i niedosłyszącym załatwianie spraw w urzędzie. Dzięki urządzeniu, które łączy przez internet z profesjonalnymi tłumaczami języka migowego - osoby z wadami słuchu mogą samodzielnie załatwiać swoje sprawy w magistracie, bez konieczności wcześniejszego umawiania wizyty.
Jak działa System Komunikacji Niewerbalnej?
Pracownik urzędu za pomocą terminala wideo nawiązuje połączenie z Centrum Obsługi, w którym pracują certyfikowani tłumacze języka migowego. Podczas wideo-konferencji możliwa jest komunikacja trzech osób: pracownika urzędu, tłumacza języka migowego oraz osoby niesłyszącej. Problem, z którym przychodzi osoba, rozwiązywany jest w czasie rzeczywistym. Urzędnik bierze udział w przeprowadzanej "rozmowie", jednocześnie wykonując formalności niezbędne do sfinalizowania sprawy.
- Mamy nadzieję, że zastosowanie takiej usługi umożliwi pokonanie bariery komunikacyjnej, na jaką narażone są osoby niesłyszące - wyjaśnia prezydent Paweł Silbert. - Obecnie niewiele osób niesłyszących decyduje się na osobiste załatwienie swoich spraw w urzędzie. Chcemy to zmienić. Jesteśmy przekonani, że podjęte przez nas kroki pomogą zniwelować trudy codziennego życia osób niesłyszących i umożliwią sprawniejszą wymianę informacji.
Dzięki swobodnej i nieskrępowanej komunikacji osoba niesłysząca może w godzinach pracy Urzędu załatwić sprawę, bez konieczności wcześniejszego umawiania spotkania z tłumaczem języka migowego. Usługa tłumacza języka migowego on-line dostępna jest w głównym budynku Urzędu Miejskiego w Jaworznie przy ul. Grunwaldzkiej 33 w Punkcie Informacyjnym.
Więcej na www.bip.jaworzno.pl
Zachęcamy również do załatwiania spraw drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP - epuap.gov.pl/wps/portal/