19 marca 2021 roku poznaliśmy oferty w przetargu na budowę nowego przebiegu DK79 w Byczynie. Do przetargu przystąpiło dwanaście firm, składając oferty w przedziale od: 35 566 918,65 zł do 50 897 400,00 zł. Najtańszą ofertę złożyła firma BANIMEX Sp. z o.o. na kwotę: 35 566 918,65 zł.
Oferty złożone w przetargu średnio wynoszą ok. 40 mln zł, przy zaplanowanym na ten cel budżecie w kwocie 41 mln zł. Oferty będą teraz poddane ocenie merytorycznej, a wykonawcę poznamy po zakończeniu wszystkich wymaganych prawem procedur.
Lista oferentów w przetargu:
- Skanska S.A. - 39 243 177,96 zł
- BERGER BAU POLSKA Sp. z o.o. - 39 775 192,23 zł
- Przedsiębiorstwo Inżynieryjne „IMB-Podbeskidzie” - 49 137 196,87 zł
- STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. - 45 460 267,41 zł
- Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg „DROGOPOL-ZW” Sp. z o.o. / 2/ Nowak-Mosty Sp. z o.o. - 37 571 265,06 zł
- Konsorcjum: 1/ RUBAU Polska Sp. z o.o. 2/ Construcciones RUBAU, Hiszpania - 46 556 902,20 zł
- Eurovia Polska Spółka Akcyjna - 36 681 837,31 zł
- Konsorcjum: Roverpol Sp. z o.o., 2/ Rover Infraestructuras S.A. (Hiszpania) - 50 897 400,00 zł
- Konsorcjum: 1/ Colas Polska Sp. z o.o. 2/ MOST sp. z o.o.v - 36 534 477,22 zł
- BANIMEX Sp. z o.o. - 35 566 918,65 zł
- Konsorcjum: 1/ Swietelsky Rail Polska Spółka z o.o. 2/ Swietelsky AG Edlbacherstr.10, 4020 Linz (Austria) - 36 069 750,00 zł
- Primost Południe Spółka z o.o. - 42 618 471,73 zł
***
Nowa droga rozpocznie się w rejonie ul. Por. Władysława Barana. Na dalszym odcinku droga będzie odsunięta od dotychczasowej lokalizacji w kierunku północnym, by powrócić na stary ślad DK 79 w obrębie przysiółka Koszówki. Następnie w obrębie ul. Hallera i Nauczycielskiej zaprojektowano połączenie starego i nowego śladu DK79 wraz ze stworzeniem skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. Przekroczenie ul. Gwardzistów i potoku Byczynki możliwe będzie poprzez wykonanie wiaduktu drogowego, przez który poprowadzony zostanie ruch drogowy nad potokiem Byczynka i ul. Gwardzistów. Wiadukt będzie miał pięć przęseł i długość ponad 120 m.
W ramach inwestycji wyburzonych zostanie kilkanaście obiektów, w tym budynki mieszkalne, dla których już wydano stosowne decyzje wywłaszczające i odszkodowawcze. Na całej długości wzdłuż nowej drogi będą ekrany akustyczne. Obecnie centrum Byczyny jest najgłośniejszym miejscem w mieście z powodu intensywnego ruchu tranzytowego.
Byczyna będzie podłączona w dwóch miejscach - na początku i na końcu nowej drogi. A starodroże zostanie przebudowane do zupełnie nowej funkcji - prowadzenia już tylko i wyłącznie ruchu lokalnego mieszkańców osiedla. Przystanki zostaną przeniesione bliżej Rynku a obok wiaty pasażerskiej powstanie również wiata rowerowa. Zostaną zbudowane również miejsca parkingowe, dzięki czemu będzie można ograniczyć wjazd pojazdów na byczyński rynek, co było życzeniem mieszkańców. Starodroże zostanie obsadzone drzewami.
Przypomnijmy, że na budowę estakady miasto otrzymało dotację celową z budżetu państwa.Z pewnością, dzięki realizacji tego projektu Byczyna zupełnie się zmieni.