Chcesz mieć dostęp do informacji na temat swoich gminnych płatności bez wychodzenia z domu i kontaktowania się z urzędem? Kolejny rok mieszkańcy mogą skorzystać z usługi ułatwiającej regulowanie należności z gminą. Portal Mieszkańca to nie tylko przystępna baza wiedzy o podatkach i opłatach lokalnych, ale także alternatywna forma komunikacji z urzędem. Z platformy korzysta prawie 400 mieszkańców.
Warunkiem korzystania z portalu jest złożenie wniosku zamieszczonego na ePUAP-ie o konto na platformie eUrzędu. Następnie pracownicy Urzędu Miejskiego w terminie do 14 dni zweryfikują podane informacje, a wnioskodawca otrzyma dostęp do konta na platformie eUrzędu.
Po otrzymaniu na ePUAP-ie informacji z Urzędu Miejskiego o uruchomieniu konta, mieszkaniec będzie mógł sprawdzić wysokość lokalnych podatków, swoje zobowiązania i płatności. Zaletą tego systemu jest możliwość wykonania opłaty online, podobnie jak podczas internetowych zakupów. W chwili dokonania płatności mieszkaniec otrzyma na adres mailowy informację o wszczęciu procedury przekazania pieniędzy na rzecz Gminy. Informacja o dokonanej płatności na portalu będzie dostępna w momencie zaksięgowania kwoty na koncie Urzędu Miejskiego. Uwaga: za przelewy dokonywane poprzez platformę doliczana jest kwota 0,59 zł brutto prowizji, którą pobiera Krajowa Izba Rozliczeniowa.
- Każdy podatnik może mieć swoje konto na platformie eUrzędu (Portalu Mieszkańca). Jest to platforma internetowa, która stanowi kolejne narzędzie do komunikacji elektronicznej mieszkańca z urzędem - tłumaczy Magdalena Mistarz, naczelnik Wydziału Budżetowo -Finansowego Urzędu Miejskiego w Jaworznie. - Jest to źródło informacji na temat stanu zobowiązań poszczególnych podatków i opłat wnoszonych do gminy: podatku od nieruchomości od środków transportowych, rolnego, leśnego użytkowania wieczystego, dzierżawy oraz odsetek od zaległości i innych.
Chcesz już teraz korzystać z portalu? Wystarczy, że złożysz wniosek przez ePUAP, by móc kontrolować swoje płatności wobec gminy, bez konieczności wizyty w urzędzie!
Portal Mieszkańca zapewnia kompleksowo wgląd w zobowiązania z tytułu m.in. wieczystego użytkowania nieruchomości Gminy i Skarbu Państwa, dzierżaw, podatku od nieruchomości i środków transportowych, mandatów wystawianych przez Straż Miejską oraz opłat za wywóz odpadów komunalnych.
JEŚLI POSIADASZ JUŻ PROFIL ZAUFANY LUB PODPIS ELEKTRONICZNY TO:
- Wejdź na stronę https://eurzad.um.jaworzno.pl i wybierz "Wniosek o konto na platformie eUrząd".
- Po kliknięciu linku, zostaniesz przekierowany na stronę ePUAP. Zaloguj się tam i złóż wniosek o "Dostęp do systemu teleinformatycznego".
- Kliknij "Załatw sprawę" i wybierz odpowiedni formularz - tu: "Wniosek o konto na platformie eUrząd", a następnie kliknij w link "Przejdź do formularza".
- Uzupełnij formularz i prześlij go automatycznie do Urzędu Miejskiego w Jaworznie klikając "Zapisz".
- W ciągu 14 dni od daty złożenia wniosku Twoje konto na eurzad.um.jaworzno.pl będzie aktywowane. Informację o jego aktywacji otrzymasz na skrzynkę platformy e-PUAP.
JEŚLI NIE POSIADASZ PROFILU ZAUFANEGO TO NAJPIERW:
- Złóż wniosek o profil zaufany na pz.gov.pl (e-PUAP).
- Potwierdź dane osobowe online przez swój Bank lub osobiście w jednej z instytucji na terenie miasta (niezbędny jest dowód osobisty):
- Urząd Miejski w Jaworznie (Budynek "A"), ul. Grunwaldzka 33, pok. 26;
- Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Jaworznie, ul. Grunwaldzka 274;
- Urząd Skarbowy w Jaworznie, ul. Grunwaldzka 274.
Chcesz uzyskać więcej informacji - wejdź na stronę eurzad.um.jaworzno.pl lub zadzwoń, a pomożemy w procedurze rejestracji na Portalu Mieszkańca.
Kontakt:
- Wydział Budżetowo-Finansowy tel. (32) 61 81 686 lub (32) 61 81 648.