800 007 707 – to nowy numer infolinii konsumenckiej, która umożliwia każdemu konsumentowi w Polsce dostęp do bezpłatnej pomocy prawnej. Uruchomiona z inicjatywy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest jednym ze sposobów na zdobycie wiedzy przydatnej konsumentom w wypadku problemu z nieuczciwym przedsiębiorcą.
Bezpłatna infolinia konsumencka - 800 007 707 - to najszybszy i najwygodniejszy sposób uzyskania bezpośredniej pomocy. Przydatny numer, pod który można dzwonić od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00 zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych. Dotowaną przez Urząd bezpłatną infolinię prowadzi Federacja Konsumentów. Porad udzielają prawnicy, którzy informują, jak rozwiązać problem. W wypadku, gdy sprawa wymaga bezpośredniej konsultacji eksperta dyżurujący prawnicy wskazują odpowiednią instytucję pomagającą konsumentom, znajdującą się najbliżej potrzebującego pomocy.
Więcej informacji na temat infolinii można znaleźć na stronie www.uokik.gov.pl.
Warto pamiętać, że prawnicy odpowiadają także na pytania konsumentów pod adresem: porady@dlakonsumentow.pl, a zarówno połączenie z infolinią, jak i porady e-mailowe są bezpłatne!