Blank gif

Blank gif

Licznik zadłużenia miasta
Więcej informacji
Szczepienia przeciwko COVID-19 >
Jak załatwić sprawę
w Urzędzie Miejskim

Kolejny krok w kierunku DTŚ-ki

9 lipca 2015, 08:57

fot. Fotolia.com

fot. Fotolia.com

Podpisanie przez prezydenta Silberta aneksu dotyczącego budowy tzw. "Drogowej Trasy Średnicowej - Wschód" przybliża jaworznickim kierowcom szansę na dojazdu do centrum Katowic bez konieczności stania w korkach i w dużo krótszym czasie niż możliwe to jest obecnie. Realizacja tej inwestycji sprawi, że do stolicy Górnego Śląska pojedziemy z Jaworzna całkowicie bezkolizyjnym odcinkiem, który omijać będzie m.in. centrum Mysłowic, dzięki czemu czas dojazdu z rogatek naszego miasta do okolic katowickiego Spodka wyniesie zaledwie około 8 min.

Po tym, jak Rada Miejska na ostatniej sesji przyjęła propozycję Prezydenta Miasta i zgodziła się na przystąpienie do zaprojektowania, wspólnie z Sosnowcem i Mysłowicami, odcinka Drogowej Trasy Średnicowej, który będzie prowadził do naszego miasta, 26 czerwca prezydent Silbert podpisał aneks do porozumienia sprzed dwóch lat, którego wynikiem było między innymi Studium Transportowe dla wschodniej części aglomeracji górnośląskiej.

- Studium jednoznacznie potwierdziło sens budowania drogi między Katowicami i Jaworznem. Nie tylko dlatego, że znacznie poprawia połączenie między obu miastami, ale przede wszystkim z tego powodu, że pozostałe miasta Śląska znajdą się na głównej osi podróży - wyjaśnia Tomasz Tosza z Biura Koordynacji Inwestycji. - Pod tym względem to lepsze połączenie niż autostradą, która - poza Katowicami - biegnie opłotkami miast i w większości przypadków nie jest dobrze skomunikowana z ich centrami.

Dzięki podjęciu wstępnych prac projektowych wiadomo już, że zupełnie zmieni się węzeł Jęzor, który znajdzie się w granicach Jaworzna. Węzeł dostanie zupełnie nowe łącznice i podłączenia do Drogi Krajowej 79. Nie będzie już niebezpiecznego i kolizyjnego skrzyżowania przy stacji paliw na terenie Sosnowca. Pojawią się za to dodatkowe pasy ruchu. W ramach budowy DTŚ zostanie także zlikwidowane zawężenie jezdni przy Fashion House.

Według aneksu do porozumienia, Jaworzno będzie pokrywało podczas wykonywania projektu kwotę odpowiadającą ilości użytkowników tego odcinka DTŚ z naszego miasta - czyli 30 proc. kosztów (około 600 tys. zł).

O początkach prac nad projektem można przeczytać w materiałach pt. Powstaje projekt DTŚ Wschód oraz Jaworzno liderem DTŚ-ki.

Obrazek