Miejskie Centrum Integracji Transportu okazało się czwartym najwyżej ocenionym przez ekspertów wnioskiem aplikacyjnym w województwie śląskim i otrzymało ponad 16 milionów zł dofinansowania. Dzięki tym środkom zmieni się całkowicie centrum miasta między Halą Widowiskową, a Placem Górników, zyskamy kilkanaście kilometrów dróg dla rowerów, w tym pierwszą w Polsce bezkolizyjną, dwupasmową velostradę. Na koniec w Jaworznie pojawi się system roweru publicznego. Cały projekt warty jest ponad 25 milionów zł.
Projekt MCIT powstał dzięki inicjatywie środowiska rowerowego, które współpracowało z Wydziałem Inwestycji Miejskich jaworznickiego Urzędu. Jego głównym celem jest poprawa jakości życia w śródmieściu poprzez zmniejszenie hałasu, emisji i uciążliwości pochodzących od nadmiernej motoryzacji. To proces, który dotyczy wszystkich cywilizowanych miast w Europie, które dbają o życie i zdrowie ich mieszkańców.
Na przebudowanym Placu Górników powstanie zadaszony parking rowerowy na kilkaset pojazdów. Parking dla samochodów przed halą "zniknie" pod ziemią, a na jego stropie powstanie nowa przestrzeń publiczna. Tymczasowe wiaty przystanku "Centrum" zostaną zastąpione dużymi obiektami chroniącymi podróżnych przed słońcem, deszczem, wiatrem i śniegiem. Powstaną nowe toalety i punkt obsługi ruchu pasażerskiego.
Najważniejszym jednak elementem jest sieć velostrad - dwupasmowa - łącząca centrum z Podłężem i Osiedlem Stałym, która da prawie 60 procentom mieszkańcom Jaworzna możliwość poruszania bezpiecznymi, wydzielonymi i nie krzyżującymi się w poziomie jezdni drogami tylko dla rowerów. Budowa odcinka do Borów i Ciężkowic właśnie rusza - niedawno rozstrzygnięty został bowiem przetarg na wykonanie ciągów wzdłuż ul. Grunwaldzkiej i Krakowskiej oraz Insurekcji Kościuszkowskiej. Budowa połączona jest z remontem jezdni. W przyszłym roku asfaltową drogą dla rowerów dojedziemy do Ciężkowic przez Jeziorki.