Miasto podpisało z przedstawicielami III-ligowej Szczakowianki umowę na promocję Jaworzna. W zamian za wsparcie finansowe klub będzie m.in. eksponował logo gminy na meczach "u siebie" oraz stanie się swoistym ambasadorem Jaworzna podczas meczów wyjazdowych, w innych zakątkach Polski.
Podpisana umowa jest wynikiem ogłoszonego przetargu na promocję miasta poprzez sport, którego zwycięzcą została właśnie Szczakowianka Jaworzno. W ramach porozumienia zawodnicy "Szczaksy" będą występowali w strojach sportowych wyposażonych w "energetyczne” logo miasta. Dodatkowo klub został zobowiązany do ekspozycji materiałów promocyjnych podczas rozgrywek ligowych, zarówno na Stadionie Miejskim przy ul. Krakowskiej, jak i podczas meczów wyjazdowych.
- Wiele miast promuje się poprzez wydarzenia sportowe - wyjaśnia Sebastian Kuś z Biura Promocji i Informacji. - Podpisując umowę ze Szczakowianką dołączyliśmy do tego grona. Warto przy tym pamiętać, że taka forma promocji wpisuje się w realizowany od pewnego już czasu program promocji marki "Jaworzno - źródło energii".
Umowa pomiędzy gminą a Szczakowianką będzie obowiązywać do końca 2013 roku, a za jej realizację klub otrzyma nieco ponad 180 tys. zł.
- Pieniądze od miasta są dla nas dużym wsparciem - podkreśla prezes Szczakowianki Andrzej Sojka. - Umowa jest korzystna zarówno dla miasta jak i dla klubu więc myślę, że obie strony powinny być bardzo zadowolone.